* * * 12.PARKINSONIÁDA * * * 02.-04.08.-19 LODZ-POLSKO

Akce - 2019 + další foto na www.facebook.com/parkinsonkrnov/

_______________________________________________________________

akce 1.

11. ledna - Výroční členská schůze a malá oslava narozenin paní Vlasty.

akce 2.

16. února - V sobotu jsme se zúčastnili semináře „POHYBEM K OBNOVENÍ NERVOVÝCH BUNĚK“. Pořádala jej Zlínská KASPV (KRAJSKÁ ASOCIACE SPORTU PRO VŠECHNY) pod vedením Ing. Zdenky Kymlové, která je zároveň předsedkyní Parkinson klubu Zlín, Společnost Parkinson, z. s. Skvělá akce, všem se líbila.

akce 3

25. února - Tato členská schůze původně neměla být, ale setkali jsme se proto, že jsme chtěli reagovat na pozvánky, a taky řešit klubové záležitosti. Sešlo se nás celkem 9 členů v cukrárně - kavárně SLUNEČNICE. Opět pěkně přichystané stoly v zadní části útulné kavárny - děkujeme paní majitelce " SLUNEČNICOVÉ" (tak jsme ji pokřtili novým, zapamatovatelným jménem :-) ) V cukrárně boží zákusky, výborné chlebíčky, jen ta káva se nám nějak zatoulala. Děkuji členům za pěkné odpoledne, děkuji za zapojení se do řešení a plánování ... jedeme dál.

akce 4.

27. února - V Domově seniorů jsme se zůčastnili sezení "SVÉPOMOCNÁ SKUPINA PRO PEČUJÍCÍ". Bylo to velmi zajímavé sezení, které bohužel ale málo lidí využívá. Z mého pohledu se pečující okrádají o příjemné chvilky se zajímavými lidmi a spoustu informací. Příště, t.j. za měsíc, jdeme znovu. Tentokrát bude řeč - debata na téma INKONTINENCE. Přednášku povede paní Mgr. Zavadilová z nemocniční lékárny Krnov.

akce 5.

28. února Lidé se k němu nechovají pěkně, proto věřím, že se cítí v naší klubové společnosti jako ČLOVĚK! Vrbno pod Pradědem je od Krnova vzdáleno cca 35 km. A protože ve Vrbně máme členy z Parkinson klubu Krnov, Společnost Parkinson, z. s., zajeli jsme za nimi. Jeden člen ale bohužel leží se zraněním v nemocnici, druhý přišel opět s dobrou náladou, přestože sám bojuje denně s kolegou Parkinsonem 18 let. Pan Karel byl u zrodu Parkinson klubu Krnov, byl to on, kdo o něj stál a přál si mít klub blízko svého města. Mohl by napsat spousty publikací, ale nemá potřebu vychvalovat sebe ani zdravotnictví, úřady, protože osud mu spíše toho více sebral než dal.

akce 6.

21. března - V Domově pro seniory Krnov proběhla přednáška o Parkinsononvě nemoci. Přednášejícím byl primář MUDr. Vladimír Šigut, MBA. Účastníci byli jak pracovníci v DS, tak i členové PK Krnov. Základní informace o PN, následně po krátké přestávce informace i o lékovém, výživovém, pohybovém režimu (projekt PARKINSON standard  od Společnosti Parkinson, z. s.)

akce 7.

01. dubna - V odpoledních hodinách jsme vyjeli na plánovanou akci do Třemešné ve Slezsku. Krásnou akci zajistila členka PK Krnov, paní Dana a její syn Vladimír (člen klubu v Třemešné). Přátelská atmosféra, ping - pong zápasy a také tréning v plném nasazení :-) Děkujeme za bezvadné odpoledne, příště si den ale prodloužíme - slibujeme :-) (více foto na www.facebook.com/parkinsonkrnov/ )

akce 8.

11. dubna - 3. ročník – TULIPÁNOVÝ, JARNÍ VÝSTUP NA CVILÍN u příležitosti SVĚTOVÉHO DNE PARKINSONOVY NEMOCI.  Po roce jsme se opět sešli, abychom si připomněli „náš svátek“, světový den Parkinsonovy nemoci. 222 schodů napočítali děti z 1 a 2 ZŠ v Krnově, kteří zpestřili odpolední výstup ke kostelu Panny Marie Sedmibolestné a Povýšení svatého Kříže na Cvilíně. Tato generace se setkává s novou technologií, ale také se seniorskou generací, s postiženými - handicapovanými pacienty, nic není před nimi „skrývané“, a tím se většina dokáže přirozeně sžít. Děkujeme Vám.

Děkujeme za zájem, symbolickou podporu a účast s přáním - „Nezapomeňte na nás, za rok opět tulipány porostou“.

akce 9.
03. května - V kavárně SLUNEČNICE, tentokrát diskuze o dalším pokračování, informace o legislativě, žádost o vyplnění dotazníku - RHB Kladruby ....

akce 10.
19. května - V neděli jsme si udělali malý výlet již dopoledne, a to do nedaleké obce ÚVALNO. Již druhý den tady probíhá BYLINKOVÝ VÍKEND v zahradnictví FLORA, kde kromě bylinek byli k vidění i k zakoupení ovocné stromky a keře, ozdobné vysoké stromky normální, převislé, listnáče, jehličnany, květiny atd. Brzy se tu vrátíme, třeba za měsíc, kdy tu bude opět víkend - LEVANDULOVÝ.
akce 11.
25. května - Pohyb na čistém vzduchu, v přírodě a s přáteli či novými lidmi, působí pozitivně jak na fyzickou, tak i duševní a sociální stránku člověka. Po pohybové zátěži se člověk cítí uvolněně, je výkonnější, vyrovnanější a snižuje se jeho citlivost na každodenní stres. Při aktivitách ve skupině navazuje člověk nové sociální kontakty, upevňuje svou sociální inteligenci a snadněji identifikuje vlastní roli ve společnosti.
Tentokrát jsme využili nabídky party senior turistů, kteří měli zájem nám ukázat kousek krásného území mimo oblast Jeseníků.
Byl to krásný, počasím vydařený sobotní výlet do Beskyd, malé obce Trojanovice. Pěšky jsme se vydali (někteří po schodech, jiní lesní cestou) na Horečky, kde je skokanský můstek a odkud byl nádherný výhled na město Frenštát pod Radhoštěm. Prošli jsme naučnou stezkou Beskydské nebe, která je dlouhá 1 800 metrů a zahrnuje v sobě expozici siluet dravců pod zastřešením pódia amfiteátru, dřevěnou lávku nad roklí potoka Vlčáku s expozicí Život v korunách stromů ……………… celé lokality Horeček.

akce 12.
27. května - Pro množství pozvánek na akce jsme se opět sešli ve SLUNEČNICI, abychom se domluvili na společné účasti. Hodně záleží na zdravotním stavu pacientů a taky na počasí. Vzhledem zkaženým vztahům panujícím ve Společnosti Parkinson, z. s. nebudeme se zapojovat do žádných akcí ...

akce 13.

29. května - Ve středu ve Villa Cafe jsme se setkali s vedením DS Krnov a s výživovou terapeutkou paní Klímovou na sezení "SVÉPOMOCNÁ SKUPINA PRO PEČUJÍCÍ". Krásné povídání, zajímavé téma, názory, rady a typy pro ležící či méně pohyblivé pacienty. Povídalo by se dlouho a otázek by bylo také hodně. Děkujeme za pozvání a rádi se zase sezení zúčastníme.

akce 14.

08. červen - Sobotní počasí vylákalo nejednoho turistu do Rychlebských hor, které jsou nazývány taky horami zapomenutými. Tvoří hranici mezi ČR a Polskem. Navazují na Jeseníky a od těchto známějších hor jsou odděleny průsmykem Ramzovského sedla. Mnoho obcí a sídel zde zaniklo vysídlením původního německého obyvatelstva po druhé světové válce. Rychlebské hory, jedno z nejopuštěnějších pohoří v ČR, nejsou z nejvyšších, rozhodně jsou však nejopuštěnější a nejvíce atmosférou prosycené ze všech hřebenů České republiky. Čarokrásné hory. Svou tichou krásou a romantikou s nádechem starých času okouzlí duši každého vnímavého člověka.

akce 15.

15. června - Priessnitzovy léčebné lázně Jeseník a jejich areál jsme navštívili v sobotu v dopoledních hodinách - leží ve svahu nejvýchodnějšího výběžku Rychlebských hor asi 2 km od města Jeseník v průměrné nadmořské výšce 620 metrů nad mořem. Slunečné počasí, krásné prostředí, čistota okolí, výhled na panoráma a přátelská atmosfér nám dodávala pocit zklidnění, pozastavení se. Ohromeni jsme byli Balneoparkem – rozsáhlou vodní zahradou, kterou prochází potok s vybudovanou soustavou zastavení sloužících k hydroterapii a relaxaci. Odpočinout si a nabrat nové síly zde mohou nejen klienti Priessnitzových léčebných lázní, ale i široká veřejnost. Hydroterapie chladnou vodou je koupel končetin horních či dolních v opravdu ledové vodě a je příjemnou akupresurou. Svým pojetím navazuje na tradiční vodoléčebnou metodu Vincenze Priessnitze. Studenou vodou, sluncem, pohybem a úpravou životosprávy vrací lidem zdraví do dnes. Procházkou a využití každého odpočinkového - relaxačního místa jsem si s nadmírou vychutnali a zcela jsme přestali sledovat čas. První zkouška „odvahy“ byla v bazénku s výškou hladiny 60 cm pro koupel dolních končetin a dvě žulové vany pro koupel horních končetin. Voda byla neskutečně ledová, ale pocit osvěžení a lehkosti se dostavil po určité době. V bazének s výškou hladiny 20 cm, jehož dno bylo vyskládáno z různých oblázků při chůzi masírovalo plosky nohou. Chladná voda, nebo střídání chladu a tepla, ovlivňuje autonomní nervový systém.